Glosář

Od Audacity Manuální

Přejít na: navigace , hledání


Flag_of_Holland_small.png

FrenchFlagSmall.png

Flag_of_Brazil_small.jpg

Tato stránka poskytuje velmi stručné vysvětlení technických pojmů souvisejících s digitálním audio, s některými odkazy na Wikipedii pro mnohem komplexnější vysvětlení.

ToDo V Opera, jsou sloupy byly, ne to, co jsme chtěli ... - Gale
image:OperaGlossary.PNG
JC: Vlastně já si nemyslím, že vypadá špatně. Možná ne, co jsme chtěli, ale ne trestný čin k oku.

Všeobecné podmínky

Odstranil jsem příklad ovládání hlasitosti v popisu "Linear", protože to je vlastně logaritmická kontrolu, i když to je obvykle označen lineárně. Nemám si na alternativu, ačkoli. Také se malé změny CBR a Gain. - Paraic listopadu 24/09
Termín Popis
Wikipedia1.png ADC: Analogového na digitální převodník. Část zvukové karty, které záznamy analogové, reálném světě zvuk, jako hlas nebo kytaru a převádí jej na číselné reprezentaci zvuku, který počítač může manipulovat.
Wikipedia1.png Algoritmus: Soubor kroků, nebo postup, který bude produkovat požadovaný výsledek.
Wikipedia1.png Amplituda: Úroveň nebo velikost signálu. Zvukových signálů s vyšší amplitudou bude hlučnější.
Audacity projektu Format (AUP.) : Formát, ve kterém Audacity prodejnách svých projektů. Toto sestává z referenčního souboru s příponou. AUP a velké množství malých audio soubory s příponou . AU . Tato struktura umožňuje rychleji se pohybovat na Audacity zvuk v okolí - ideální pro vyjímání a vkládání zvuku v projektu.
Wikipedia1.png Audio CD: CD s PCM audio data v souladu s Red Book standard. Ty je možné hrát na každém samostatném CD přehrávač, stejně jako na počítačích.
Wikipedia1.png Bit: Míra množství dat. Bit je jedna binární číslice, 0 nebo 1.
Wikipedia1.png Bit Rate: Počet počítačových bitů , které jsou zprostředkovány nebo zpracovány za jednotku času. Obvykle vyjádřeny v kilobitů za sekundu (kb / s).
Wikipedia1.png CBR: Konstantní datový tok - v tomto formátu, sazba, za kterou zvuk využívá data nemění. Ticho používá tolik 'prostor' jako slyšitelný zvuk.
Wikipedia1.png Cepstrum:

Cepstrum audio signálu souvisí s spektra , ale představuje rychlost změny v různých pásmech spektra. To je užitečné zejména pro vlastnosti vokální skladby a používá se například v softwaru k identifikaci mluvčích jejich hlas vlastnosti.

Wikipedia1.png Ořezávání: Zkreslení, aby to znělo, že se stane, když zvuk je příliš hlasitý. Když průběh ukazuje, 'byt vrcholy' spíše než hladké křivky je obvykle údaj o oříznutí.
Wikipedia1.png kodek: Počítačový program schopný kódování a / nebo dekódování digitálního datového toku. Termín je portmanteau (prolnutí dvou nebo více slov) spolupráce der a prosinci oder.
Wikipedia1.png Companding: Se odkazuje na proces komprese dynamického rozsahu v audio signálu před uchovávání a přenos, pak rozšíření signálu na vyhledávání či příjem. Termín je portmanteau (prolnutí dvou nebo více slov) comp ressing a exp anding .
Wikipedia1.png Stlačený Formát zvuku: Libovolném formátu, že sníží požadovaný prostor při ukládání nebo představuje zvukový signál. Úsporu prostoru lze provést například tím, že odhodí některé frekvence součásti, které mohou být neslyšitelné. MP3 má tento přístup. Ostatní formáty jako FLAC kompresi zvuku bez ztráty, ale dosáhnout nižších komprese.
Wikipedia1.png Komprese : Proces, který má tendenci k vyrovnání celkové úrovně hlasitosti zvýšením úrovně měkčí průchodů a klesající úroveň hlasitější pasáže. Viz také Compressed Audio formát .
Wikipedia1.png Cyklus: Audio tón se skládá z kmitání akustického tlaku na ucho. Jeden cyklus je jeden plný přechod z přetlaku až podtlak, zpět k přetlaku znovu.
Wikipedia1.png DAC: Digitální k analogovému konvertoru. Část zvukové karty, který přehraje číselné vyjádření zvuku jako analogový, reálném světě zvuk, jako hlas nebo kytaru.
Wikipedia1.png Datových disků CD: Datových disků CD obsahují údaje, které mají být čten přímo na počítači. Tyto údaje mohou obsahovat zvuk a všechny ostatní typy souborů, jako jsou obrázky a dokumenty. Většina samostatné CD přehrávače nebude hrát datových disků CD, ale některé DVD přehrávače budou. Včetně komprimovaných zvukových souborů na datovém CD může značně zvýšit hrací doby vyrovnal na audio CD .
Wikipedia1.png dB: Decibelů.Logaritmické jednotky (typicky akustického tlaku), popisující poměr této jednotky na referenční úroveň.
Wikipedia1.png Dynamický rozsah: Rozdíl mezi nejhlasitější a nejměkčí část v zvukového záznamu, maximální je dána jeho formát vzorků . Pro zařízení, rozdíl mezi jeho maximální možné nezkresleného signálu a jeho šumu .
Wikipedia1.png FFT: Rychlá Fourierova transformace. Způsob provedení Fourier převádí rychle.
Wikipedia1.png Příponu souboru: Přípona tři nebo čtyři znaky přidán do názvu souboru, který definuje formát jeho obsahu. Přípona je oddělen od názvu souboru tečkou (období), jak v "song.mp3". Rozšíření obvyklých formátů je často skrytý v systému Windows, ale lze zapnout v systému Možnosti složky.
Wikipedia1.png Filtr: Zvukový efekt, který umožňuje některé kmitočty až do konce a potlačuje ostatní.
Wikipedia1.png Fourierova transformace: Metoda pro převod křivky na spektrum , a zpět.
Wikipedia1.png Frekvence: Nízkofrekvenční určuje hřiště na zvuk. Měřeno v Hz , vyšší frekvence mají vyšší hřiště.
Wikipedia1.png Zisk: Měřítkem toho, kolik signál je zesílen. Obvykle vyjádřeno v dB , pozitivní zisk se zvyšuje amplituda signálu, zatímco negativní přírůstek snižuje.
Wikipedia1.png Harmonických: Většina zvuky jsou tvořeny směsí různých frekvencích . V hudební zvuky, komponenty frekvence jsou jednoduché násobky každého jiný, například 100 Hz , 200 Hz, 300 Hz. Jedná se o tzv. harmonické s nejnižší frekvencí zvuku.
Wikipedia1.png Světlá výška: Rozdíl mezi maximální úrovní zvukovou stopu a maximální úroveň, kterou lze dosáhnout bez oříznutí . Nahrávání na -6 dB nižší než maximální úroveň je dobrý kompromis mezi dostat dost daleko nad šumu a zároveň s dostatečnou rezervou, aby úpravy, které zvyšují hlasitost.
Wikipedia1.png High Pass Filter: Filtr , který umožňuje vysokou frekvencí pomocí
Wikipedia1.png Hz: Hertz. Opatření frekvence událostí v počtu cyklů za sekundu. Viz Četnost a vzorkovací frekvence , oba který se měří v Hz.
Wikipedia1.png Interpolace: Dokončení průběhu dat odhadu chybějících hodnot. Hodnoty jsou odhadovány jako mezi jinými známými hodnotami. Chcete-li převést průběh zaznamenán na 22000 Hz nebo vzorků za sekundu na jednu i za vyšší cenu, jako je 44000 vzorků za sekundu vyžaduje interpolace.
Wikipedia1.png LAME : Software, knihovna, která převádí audio do MP3 formátu.
Wikipedia1.png Latence: Krátká doba mezi audio signálu odeslaných a přijatých. V počítači zvuk je to způsobeno analogový-k-digitální a digitální-k-analogový převod. Nejčastěji označuje časovou prodlevu mezi nahrávání zvuku a) výslech jeho playthrough nebo b), kterým se ho na disk.
Wikipedia1.png Lineární: Jednoduchý, rovný-vpřed, přímo úměrné, one-to-one "vztah. Tento termín se používá pro kontrast s logaritmickou , či jiné složité vztahy.
Wikipedia1.png Logaritmické: Non-lineární vztah, kde jedna položka je úměrná logaritmu jinou položku. Některá opatření, jako například dB , jsou podle definice logaritmické.
Wikipedia1.png Bezztrátové: Formát pro velikost-kompresi zvuku, která neztrácí žádné informace. Kvalita je přesně tak dobrý jako před kompresí. Příkladem je FLAC .
Wikipedia1.png Ztrátová: Formát pro velikost-kompresi zvuku, která může obětovat malé množství kvalitní, aby se snížila velikost souboru více než bezztrátové kompresi. Příklady jsou MP3 a OGG .
Wikipedia1.png Dolní propust: Filtr , který umožňuje nízké (basy) frekvence přes.
Wikipedia1.png MP3-CD: Určitý typ dat CD , které obsahují pouze MP3 audio souborů. Všechny počítače mohou s nimi hrát, jak mohou některé DVD a přenosné MP3 přehrávače.
Wikipedia1.png Šumu: Úrovni nebo amplitudy představující částku blízko-nepřetržitý hluk v pozadí současné době v signálu. Pozadí syčet zvýší šumu, a mohl zabránit slabý signál (jeden pod šumu), které jsou slyšet vůbec. Nežádoucí šum sporadické, jako člen publika kašel je hluk, ale to nepřispívá k šumu.
Wikipedia1.png PAN: Rýžování je šíření zvukového signálu (buď monofonní nebo stereofonní páry) do nové stereofonní nebo multi-kanálové zvukové pole.
Wikipedia1.png PCM: Pulsní modulace kódu. Metodu přepočtu zvuku do binární čísla reprezentovat to digitálně, pak zpátky na zvuk.Průběh se měří v rovnoměrně rozmístěných intervalech a amplitudy vlnové křivky poznamenal pro každé měření.
Wikipedia1.png Rozteč: Obecně synonymem pro základní frekvence na vědomí, ale v hudbě, často také chápáno tak, vnímané měření, které mohou být ovlivněny podtexty nad základní.
Wikipedia1.png Red Book: Nejvíce používanou normou pro reprezentaci audio na CD , které vyžadují stereo, 16 - bit , 44100 Hz .
Wikipedia1.png RMS: Kořen-zlý-čtverec. Metoda výpočtu číselné hodnoty pro průměr hladiny akustického tlaku z vlny .
Wikipedia1.png Ukázka: Diskrétní hodnotu bodu v průběhu reprezentovat zvuk v tomto bodě. Také akt přijetí pořadí těchto hodnot. Všechny digitální audio musí být odebrány vzorky v jednotlivých bodů. Naproti tomu, analogový audio (např. zvuk z reproduktoru) je vždy spojitý signál.
Wikipedia1.png Samplovací frekvence : Měří v Hz , jako je frekvence , což představuje počet digitálních vzorků zachytil za sekundu s cílem zastupovat průběh .
Wikipedia1.png Formát vzorku : Také známý jako bitová hloubka nebo Word Velikost. Počet počítačových bitů přítomné v každém audio vzorku . Určuje dynamický rozsah pro audio.
Wikipedia1.png Spektra: Prezentace zvuk, pokud jde o jeho dílčích frekvencí .
Nekomprimovaný Formát zvuku: Audio formát, ve kterém každý vzorek zvuk je reprezentován binární číslo . Příkladem jsou WAV nebo AIFF .
Wikipedia1.png VBR: Variabilní bit rate. Metoda pro kompresi zvuku, který ne vždy používat stejný počet bitů zaznamenat stejnou dobu zvuku.
Wikipedia1.png Průběh: Vizuální reprezentaci zvukového signálu.
Wikipedia1.png Nulou : Bodu, kdy spojnice audio ukázky překročí nulovou vodorovnou čáru.

Audio formáty souborů

Tam jsou četné audio formátů pro ukládání zvuku na počítači.

  • WAV formát je široce používán v systému Windows a je nezbytná pro vytváření audio CD.
  • AIFF je široce používán na operačních systémech je Apple.
  • Komprimované formáty se používají na přenosných hudebních přehrávačů.
ToDo
  • Popis formátů FFmpeg (AC3, AMR NB)
  • Jak jsme již nyní rozhodla, že nebude mít samostatné stránky pro různé formáty (pouze samostatné stránky pro volby formátu export), musíme promyslet, kde se tyto Počet položek odkaz - nejlepší ponechat, dokud jsme se rozhodnout, zda máme dodatek obsahující údaje o "audio formáty souborů "- Gale
  • Ed 13 listopadu 2009 zvážit přidání MP4 (aka M4A) formáty, které jsou také podporovány (viz [1], wikipedia článek)
Termín Popis
Wikipedia1.png AAC: Lossy , velikost-komprimovaný zvukový formát. AAC soubory mají obvykle M4A prodloužení , s variantami jako M4P (chráněné) a M4R (vyzvánění). Obvykle dává lepší kvalitu za stejnou přenosovou rychlost než starší MP3 formát. Výchozí je audio formát pro iTunes ®, iPod ® a iPhone ®, a Sony PlayStation 3.
Wikipedia1.png AIFF: Nádoba formát, téměř vždy používá pro bezztrátový , nekomprimovaný , PCM audio. Formát je v Apple Big-endian pořadí bajtů.
Wikipedia1.png AU: Nádoba formát, používaný Audacity pro skladování bezztrátový , nekomprimovaný , PCM data audio
Wikipedia1.png FLAC: Open Source bezztrátový , velikost-komprimovaný zvukový formát
Wikipedia1.png MIDI: MIDI je malý-velký formát, který ukládá jak hrát poznámky, široce používané pro klávesové nástroje. To není zvukový soubor ve formátu jako WAV , který využívá tisíce vzorků pro záznam plný zvuk poznámek skutečně hrálo.
Wikipedia1.png MP2: Lossy , komprimovaná velikost- audio formát hlavně používaný vysílací média
Wikipedia1.png MP3: Lossy , velikost-komprimovaný zvukový formát, který je hlavním formátem pro přenos zvuku přes internet
Wikipedia1.png Ogg Vorbis: Open Source lossy , velikost-komprimovaný zvukový formát
Wikipedia1.png WAV: Nádoba formát, téměř vždy používá pro bezztrátový , nekomprimovaný , PCM audio. Formát je v Microsoft Little-Endian pořadí bajtů.
Wikipedia1.png WMA: Kontejner formát. Windows Media Audio, je ztrátový , komprimovaná velikost- zvukový formát vyvinutý společností Microsoft. Jedná se o patentovanou technologii, která je součástí Windows Media rámce. WMA se skládá ze čtyř různých kodeků. Původní WMA kodek, známý jednoduše jako WMA, byla koncipována jako konkurenta populárního MP3 a RealAudio kodeky.
Osobní nástroje